Yemek günlüğü tutmaya ne dersiniz?

Şimdi gözlerinizi kapayın ve son 24 saat içinde yediklerinizi hatırlamaya çalışın. Akşam ve öğlen yemeklerinde, kahvaltıda ne yediğinizi doğru olarak hatırladınız mı? Peki ya ara öğünlerde? Onları hatırlamak daha zor değil mi?

İşte ufak olduğu için aklımıza gelemeyen o atıştırmalıklar, kilo almamıza, karnımızın ve basenlerimizin genişlemesine yol açan suçlular olabilir.

Good Housekeeping internet sitesine göre, insanlar yedikleri miktarın aslından hep daha az olduğunu düşünüyor. Üstelik hata payları yüzde 10’lara kadar ulaşıyor. Ayrıca gün içerisinde yedikleri ufak atıştırmalıkları hatırlamakta dahi zorluk çekiyorlar. Toplamda yüzlerce kalori etse bile!

Pek çok uzman bu sorunu çözmenin en iyi yolunun yemek günlüğü tutmak olduğunu söylüyor. Yani gün içerisinde midenize inen her şeyi bir kağıda yazmanızı...

Sağlık araştırmaları merkezi Kaiser Permanente Center For Health Research, bu yöntemin bir kişinin kilo verip veremeyeceğini belirleyecek en iyi yöntem olduğunu söylüyor. Üstelik bu düşüncesini rakamlarla kesinleştiriyor; yemek günlüğü tutanlar, tutmayanlara nazaran altı ay içerisinde iki kat daha fazla kilo veriyor.

Kısacası sizi yemek günlüğü tutmaya teşvik eden çok şey var. Peki nasıl tutulur bu yemek günlüğü?

Basit! BBC sağlık editörü Lyndel Costain, yanınızda her yere götürebileceğiniz ufak bir defter taşımanızın yeteceğiniz söylüyor.

“Sırasıyla yediğiniz her şeyi, miktarını ve yediğiniz saati yazın. En önemlisi bunu yapıyorken kendinize dürüst olun” diye uyarıyor Costain ve ekliyor; “Eğer o yediğiniz şeyi yemenize yol açan duyguları da yazarsanız, açlığınızın fizyolojik mi yoksa psikolojik mi olduğu da ortaya çıkar.”

Listede bulunması gereken bir diğer şey de haftada kaç saat spor yaptığınız. Yine detaylı olarak hangi sporu, kaç saat yaptığınızı yazın ve kendinize dürüst olsun.

Haftanın sonunda bu bilgileri alt alta yazdığınızda, fazla yemek yiyip yemediğinizi, yiyorsanız ne zaman ve neden yediğinizi görebilirsiniz.

“Tüm bu verilerin ışığında kendinize yeni bir yol haritası çizebilir, hedeflerinize ulaşmak için beslenme düzeninizde doğru değişiklikler yapabilirsiniz. Ve aldığınız kararları hayata geçirdikten sonraki hafta, yemek günlüğünüzü eski haftalarla karşılaştırdığınızda gördüğünüz değişiklik oldukça motive edici olacaktır” diyor Costain.

Ve gelelim yemek günlüğü tutmanın en zevkli tarafına... Beslenme alışkanlıklarınızda büyük değişimler olduğunu fark ettiğiniz anda, ufak kaçamaklarla kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Tabii ki günlüğe eklemek kaydıyla.

Geri