Tüm atıştırmalıklar zararlı mıdır?

Stresli iş hayatları ve uzun mesai saatleri, pek çoğumuzun günü öğünler arasında atıştırmalıklar yiyerek geçirmesine sebep oluyor.

Son yıllarda atıştırmalık kelimesi, süpermarket raflarını süsleyen bisküviler, cipsler, çikolatalar ile özdeşleştiği için öğünler arasında yemenin zararlı olduğu düşünülüyor. Oysa pek çok beslenme uzmanı atıştırmanın aslında zararlı bir şey olmadığında hem fikir. Yeter ki dikkatli seçimler yapılsın. Gün içerisinde planlı ve hazırlıklı olursanız, atıştırmalık yiyecekleri kolaylıkla bir kilo verme silahına dönüştürebilirsiniz.

Bir daha ki sefere mideniz kazındığında, cips ya da bisküvi paketini açmak yerine ofisinizde bulundurduğunuz taze sebzeleri yemeye ne dersiniz? Havuç, biber ya da salatalık gibi sebzeleri kolayca doğrayıp bir kaba koyabilir, yoğurt ile hazırladığınız dip sosa batırıp yiyebilirsiniz. Ofiste uzun saatler geçiren kişiler için bu tarz hazırlaması kolay ve lezzetli alternatifler, hayat kurtarıcı olabilir.

Benzer bir şekilde gün içerisinde meyvelere öğün arasında yer verebilirsiniz. Sabah evden çıkmadan (ya da gece yatmadan) meyveleri doğrayarak hazırladığınız salatayı hava almayacak bir kaba koyup ofise götürmek, mideniz kazındığında “ne yesem?” diye düşünmenizin önünü keser.

Biraz daha uç lezzetlere kaymak isteyen maceraperest kişiler, meyvelerin üzerine tarçın serpebilir, yulaf ezmesi ile karıştırabilir ve hatta yoğurt ile birleştirebilir. Unutmayın, yoğurt içindeki protein ve vitamin ile beraber başlı başına zengin bir besin kaynağıdır. Dilerseniz tam tahıllı kahvaltılık gevrekleri yoğurt ile birleştirip yiyebilirsiniz. Lezzetini artırmak için üzerine Canderel Green’in toz formunu da serpebilirsiniz.

Başta da söylediğimiz gibi, planlı ve hazırlıklı olduğunuz sürece, ister iş yerinde olun ister evde, açlık krizlerini sağlıklı alternatiflerle kolaylıkla bertaraf edebilirsiniz.

Geri