Şok diyetlerle değil, akıllı seçimlerle zayıflayın.

Kısa sürede hızlı kilo verdirme vaadinde bulunan şok diyetlerin sağlıksız olduğu konusunda herkes hem fikir olsa da, tatile çıkmadan önce ya da düğün gibi önemli günlerin öncesinde şok diyetler yapmak, hepimizin aklından geçiyor.

“Eğer günlük hayatınızda akıllı tercihler yaparsanız, bu tarz kısa süreli ve şiddetli diyetlere girmenize gerek kalmaz” diyor “Vitaminler, Mineraller ve Bitkisel Takviyeler için Temel Kılavuz” (The Essential Guide to Vitamins, Minerals and Herba Supplements) adlı kitabın yazarı Doktor Sarah Brewer ve ekliyor; “Bu diyetler kısır döngüye sebep olur. Üç dört gün yediklerinizi kısar, sağlıksız bir şekilde kilo verirsiniz. Ancak kilo almanıza yol açan eski yeme alışkanlıklarınıza döndüğünüz zaman, vücudunuz hızla yağ depolamaya başlar.”

Yeni yapılan araştırmalar, Doktor Sarah Brewer’ın sözlerini destekliyor; diyete giren her 10 kadından dördü, verdiği kiloları fazlasıyla geri alıyor. Üstelik pek çoğunun eski kilolarına dönmesi üç haftadan daha kısa sürede oluyor.

Diyetler ile kilo verilememesinin genel sebebi; pek çok diyetin içeriğinin, iradeyi zorlayacak şekilde olması. Yani kaloriyi azaltmak için pek çok yiyecekten feragat etmek zorunda kalıyorsunuz. İnsanın iradesini uzun süre kontrol altında tutmasının imkansız olduğundan, diyeti tamamladığınız anda eski yemek alışkanlıklarınıza geri dönüyorsunuz.

Doktor Brewer “Sadece porsiyon boyutlarında değişiklikler yapmak bile kısa sürede gözle görülür sonuçlar almak için yeterlidir” diyor.

“Sofranızdaki beyaz ekmeği, tam tahıllı olanlarla değiştirmek, beyaz pirinç yerine esmer pirinci tercih etmek her zaman işe yarar” diye tavsiye ediyor.

Doktor Brewer’a göre yapabileceğiniz bir diğer akıllı seçenek de tükettiğiniz alkol miktarını azaltmak ve tatlı krizlerini yüksek kalori almadan atlatmanızı sağlayacak, daha az zararlı seçeneklere yönelmek.

“Yapılması gerekenleri aşağı yukarı herkes biliyor zaten. Akşam eve gittiğinizde televizyon başında abur cubura yönelmemek, dışarı çıktığınızda yemeğin yanında alkol ya da gazlı içecekler yerine su tüketmek... Burada önemli olan, önünüze yemek konduğunda o irade ve kararlılığı gösterip göstermeyeceğiniz.” diye belirtiyor Doktor Brewer.

Geri