Kim demiş çikolata zararlı diye?

Çikolata, diyet yapanlar için kötülüklerin anası olarak kabul edilir. Peki gerçekten öyle mi? Yapılan yeni araştırmalar aslında sanıldığı kadar suçlu olmadığını gösteriyor.

Amerika Kalp Derneği’nin (American Heart Association) yakın bir zamanda yaptığı araştırmaya göre, haftada bir ya da iki defa, kakao oranı yüksek çikolata tüketen ileri yaştaki kadınların kalp damar hastalıklarına yakalanma risklerinin azaldığı görüldü.

2005 yılında L’Aquilla Üniversitesi’nin yaptığı bir başka araştırma da çikolatanın faydasına işaret ediyor. Buna göre haftada az miktarda tüketilen çikolata vücudun şekeri daha iyi sindirmesini sağlıyor. Bu özellikle diyabet hastaları için daha büyük önem taşıyor.

Peki bu faydaları tüm çikolatalardan almak mümkün mü? Elbette hayır. Bahsettiğimiz bitter çikolata olarak anılan, içerisinde yüksek kakao bulunan çikolatalar. Unutmayın, içerisinde ne kadar fazla kakao varsa, o kadar az katkı maddesi olmak zorundadır.

Bitter çikolatayı bu kadar faydalı yapan şey içerisindeki kakaodur. Kakao, serbest radikallerin zararlı etkilerini önleyen güçlü birer antioksidan olan flavonoid’ler yönünden zengindir.

İngiliz Diyetetik Derneği’nin (British Dietetic Association) sözcüsü Sian Porter, “Aktif bir yaşamınız olduğu ve dengeli bir beslenme planı izlediğiniz sürece, az miktarda bitter çikolata yemek kalp hastalıklarına yakalanmanızı önlemeye yardımcı olur” diyor.

Sian Porter’ın altını çizdiği şey, çikolatanın bitter olması. Yani içinde minimum oranda süt, şeker, yağ ve diğer katkı maddelerinin bulunması.

Uzmanlar bu araştırmaların, kendinizi çikolataya vermek için bir bahane olarak kullanılamayacağını da hatırlatıyor elbette.

“Bitter çikolatayı mucizevi bir ilaç zannetmeyin” Diye uyarıyor Porter.

Kalp sağlığını korumak, içerisinde yüzde 85 ve üzerinde kakao içeren çikolatalar yemeniz öneriliyor. Ve uzmanlar yediğiniz miktar ile aldığınız kaloriyi, günlük beslenme planınızdan başka bir şeyi çıkartarak telafi etmeniz gerektiğini belirtiyor.

Unutmadan iki lezzetli öneriyle yazıyı sonlandıralım; Çikolatayı tek başına yemek istemeyenler, havalar soğuduğunda eritip sıcak çikolata olarak içebilir ya da yine eritip, taze meyvelerin üzerine dökebilir.

Geri