Geceleri daha rahat uyumanın yolları

Hepimiz günde sekiz saat uykunun gerekli olduğunu bilsek de pek çok kez yastığa başımızı koyduğumuzda rüyalar alemine dalmakta güçlük çekeriz. Bunun çevrenizden ve sizden kaynaklanan pek çok sebebi olabilir.

Uykusuz geçen gecelerin sorumlusu genellikle susmak bilmeyen beynimizdir. Özellikle stresli bir gün geçirdiysek, beynimiz o günü muhakemesini yapmayı ve ertesi gün hakkında endişelenmeyi sürdürür. Bunu da sıklıkla yatağa yattığınızda yapar.

Yatar yatmaz uykuya dalmak için beyninizin bu alışkanlığını kırmanız gerekir. Stresli olduğunuz günlerde, yatmadan 20 dakika önce salonunuzda bir koltuğa oturun ve gün içerisinde yaşadığınız sorunları, onları çözmek için neler yapabileceğinizi detaylı olarak düşünün. Buradaki amaç, zihninizi sorunları yatağın dışında düşünmeye alıştırmak. Eğer bunu stresli geçen her günün sonunda tekrarlarsanız, yatağa sorunlarını hallettiği için sakinleşmiş bir zihinle gittiğinizi fark edeceksiniz.

Geri