Egzersiz zihne de iyi gelir

Egzersizin sadece kondisyonunuzu değil, bilişsel faaliyetlerinizi de geliştirdiğini biliyor musunuz?

Pek çok bilimsel makale gösteriyor ki fiziksel aktivite, özellikle de aerobik egzersizler, zihinsel fonksiyonları destekliyor, geliştiriyor. Yani kendinizi daha iyi hissetmenize yol açıyor. Bunun pek çok sebebi var. Egzersiz sırasında ve sonrasında beyine kan akışının artması ve zihinsel fonksiyonları destekleyen dopamin ve serotonin gibi hormonların üretiminin artması bunlardan sadece bir kaçı.

Beyine giden kan, beraberinde oksijen ve glikoz taşır. Bunlar da beyninizi besleyerek daha uzun süre konsantre olmanızı sağlar ve dikkatinizi artırır.

Dahası egzersizin, yeni sinir hücrelerinin üretilmesini sağlayan nörogenesis işlemine sebep olduğuna inanılıyor. Bu hücreler beynin öğrenme ve hafıza ile ilintili bölümü olan hipokampus bölümünde üretilir.

Egzersizin size iyi geldiğini fark etmek için bilim adamı olmaya ya da biyoloji derslerini hatırlatan bu bilgileri öğrenmeye gerek yok elbette. Spor salonunu terk ederken ya da evde antrenmanınızı bitirdiğinizde hissettiğiniz o huzuru düşünmeniz yeterli.

Bunun sebebi, fiziksel aktivitenin stresi yenmekte en etkili yöntem olmasıdır. Egzersiz yapıyorken zihniniz günlük hayatın problemlerinden uzaklaşır, kendinizi daha sakin ve huzurlu hissetmenizi sağlayan endorfin hormonu salgılanır.

Dahası, yaptığınız antrenmanlar sonuç vermeye başladıkça, hayata daha olumlu bakmaya başlarsınız.

Fiziksel aktivitenin bir başka faydası da, pek çok kişinin hayatında eksik olan, bir şeyleri başarıyor olma hissidir. Ulaşması zor bir şey için çaba harcamak ve nihayetinde o hedefe ulaşmak kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar.

O halde neden spor yapıyorken kendinize hedefler koymuyorsunuz? Bundan sonra her zaman koştuğunuz mesafeyi daha kısa sürede koşmayı deneyebilir ya da egzersizlerde her zaman yaptığınızdan daha fazla tekrar sayısını yapmayı deneyebilirsiniz.

Geri