Aradan sonra spora tekrar başlamak

Senenin 52 haftası boyunca kesintisiz spor yapmak herkesin arzusudur. Ancak bu, sadece sizin istemenizle olacak bir şey değil. Bazen hayat önünüze öyle zorluklar çıkartır ki, spora ara vermek zorunda kalabilirsiniz. İş yerinde yaptığınız fazla mesailer, çocuklarınızın bitmek bilmeyen istekleri ve ev işleri arasında spor salonuna gidip koşu bandının üzerine çıkacak zaman bulamayabilirsiniz.

Peki bir kere ara verdiniz diye, sporu tamamıyla rafa mı kaldıracaksınız? Elbette hayır. Öncelikle formda bir vücuda kavuşmanın yolunun yüzde 30 spordan, yüzde 70 ise beslenmeden geçtiğini unutmayın. Spora ara vermek normaldir. Hatta yoğun spor yaptığınız dönemlerde vücudunuza kendini toparlaması için süre vermek kesinlikle yararlı olur. Yeter ki formunuzu kaybetmemek için beslenme programına daha sıkı bağlı kalın.

Spora ara verdikten sonra en zor olan kısım yeniden başlamaktır. İş çıkışı ev değil spor salonun yolunu tutmak ve antrenman yapmak gözünüzde büyür. Ancak unutmayın; hareketsizlik hareketsizliği doğurur. Yani bu bir kısır döngüdür ve kırmak için yapmanız gereken düşünmeden spor salonuna gitmektir. “Hele şu hafta da bir geçsin Pazartesi kesin gideceğim” derseniz o Pazartesi asla gelmez. İlk müsait olduğunuz an çantanızı toplayın ve antrenmana başlayın. Ne kadar süre ya da ne kadar zor bir antrenman yaptığınız fark etmez. Yeter ki o alışkanlığı tekrar edinmek için gerekli ilk adımı atın.

Bir iki hafta spora ara verdiniz diye formunuzu elbette kaybetmezsiniz. Ancak performansınızda bir düşüş olacaktır. Kendinize fazla yüklenmeyin ki ertesi gün kas ağrıları içinde uyanmayın.

Pek çok fitness uzmanı, antrenmana yeniden başladığınız ilk hafta, antrenman temponuzu eskiye nazaran yüzde 30 oranında azaltmanızı öneriyor. Bu hem kardiyo hem de ağırlık antrenmanı için geçerli. Ancak üzülmeyin, eski kondisyonunuza ulaşmanız çok uzun vaktinizi almayacaktır.

Geri